Välkommen gäst ( Logga in | Registrera )
![]() ![]() |
| lonewolf30 |
Jun 30 2006, 01:24 AM
|
|
klev innanför dörren ![]() Grupp: Members Inlägg: 7 Registrerad: 7-June 06 Medlemsnummer: 5,401 |
jag köpte idag en LiteOn SHW-160P6S och har Hitachi och det funka på första brännigen med Verbatim.utan problem.så ett stort tack till bluebulls84.finns ingen anledning o jaga livet ur sig för en pioneer.
"sen som bluebulls84 sa Kör bara med det senaste firmwaret som finns på LiteOn's hemsida. Samt använd ett program som finns att ladda ner från deras sida för att sätta booktype till DVD-ROM." och nu ska jag testa på en Imation Dual Layer för att se om de funkar.tveksam men ja har en sån skiva liggandes. "funkade inte" eller så brände ja fel. Spelen är än så länge Ridge.Racer.6.PAL.PROPER.XBOX360-DNL Funkar Helt ok. Hitman.Blood.Money.PAL.XBOX360-DNL ville inte starta först men då switcha jag om från hdtv till tv.switcha på och av där alltså bara.och då hoppa det igång direkt. så ni andra med hitachi kan väll fylla på här med vad ni kör fungernade saker. |
| Payam |
Jun 30 2006, 08:01 AM
|
|
Le Boss ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Admin Inlägg: 3,687 Registrerad: 30-May 03 Från: Örebro Medlemsnummer: 2 |
Pefekt. Jag klistarar tråden. Och hoppas på att alla hjälps åt nu
-------------------- |
| lonewolf30 |
Jun 30 2006, 10:42 PM
|
|
klev innanför dörren ![]() Grupp: Members Inlägg: 7 Registrerad: 7-June 06 Medlemsnummer: 5,401 |
|
| lonewolf30 |
Jul 1 2006, 12:53 AM
|
|
detta Rockstar_Games_Table_Tennis_XBOX360-Mirage fick jag inte till att fungera..kan det bero på att det inte var med nån liten fil IMAGE.dvd som det är till alla andra hitills...eller för att det är Ntsc ?
jag kör LiteOn och verbatim och hitachi....sätt i spelet i en xbox360 kommer de fram bara. |
| Payam |
Jul 3 2006, 06:55 AM
|
|
Le Boss ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Admin Inlägg: 3,687 Registrerad: 30-May 03 Från: Örebro Medlemsnummer: 2 |
Informationen som är i image.dvd filen är samma för alla spel har jag för mig. Den säger bara till vart på skivan den ska hoppa till andra lagret.
-------------------- |
| Markoh |
Jul 3 2006, 07:47 PM
|
|
klev innanför dörren ![]() Grupp: Members Inlägg: 2 Registrerad: 3-July 06 Medlemsnummer: 5,536 |
Har fått Rockstar_Games_Table_Tennis_XBOX360-Mirage å funka på Hitachi
Man måste ladda hem SS filerna först ---------> http://pspsaves.info/inf/index.php?page=1 Har också en LITEON Brännare modell SOHW-1693S. Brännt med Verbatim DVD+R DL. Glöm inte ändra booktype!! Mycket viktigt. Program för Liteon brännare finns på -----> www.liteonit.eu Lycka till! |
| jyggemannen |
Jul 4 2006, 08:02 PM
|
|
klev innanför dörren ![]() Grupp: Members Inlägg: 9 Registrerad: 23-October 05 Medlemsnummer: 3,570 |
Hur ska man göra med SS filerna??
I själva .nfo filen till Rockstar_Games_Table_Tennis_XBOX360-Mirage där står det att det bara e att bränna men det verkar ju inte så eller? Har ej brännt ännu, tacksam för svar//Jyggemannen |
| DragonSlayer |
Aug 15 2006, 11:19 AM
|
![]() Microsoft Certified Professional ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Medlemmar Inlägg: 1,435 Registrerad: 3-January 05 Från: Brösarp / Skåne (47 mil från Örebro) Medlemsnummer: 2,061 |
Dessa brännare skall fungera ihop med Hitachi-LG läsaren
Pioneer DVR-108 Pioneer DVR-109 Pioneer DVR-110D Pioneer DVR-111D (ASUS 1608P3S,Pioneer DVR-710,) LITEON SOHW-1673S LITEON SHW-16H5S LITEON SHW160P6S Sony DRU-700A (LITEON SOHW-832s) flashed with vyo5 Firmware that supports bitsetting Sony DW-Q28A (LITEON SOHW-1693S) Bäst resultat skall man få om man använder TDB firmware i Pioneer brännarna -------------------- |
| hopeless |
Sep 3 2006, 09:36 PM
|
|
varit här ett tag ![]() ![]() Grupp: Medlemmar Inlägg: 15 Registrerad: 29-August 06 Medlemsnummer: 5,800 |
jag köpte idag en LiteOn SHW-160P6S och har Hitachi och det funka på första brännigen med Verbatim.utan problem.så ett stort tack till bluebulls84.finns ingen anledning o jaga livet ur sig för en pioneer. "sen som bluebulls84 sa Kör bara med det senaste firmwaret som finns på LiteOn's hemsida. Samt använd ett program som finns att ladda ner från deras sida för att sätta booktype till DVD-ROM." och nu ska jag testa på en Imation Dual Layer för att se om de funkar.tveksam men ja har en sån skiva liggandes. "funkade inte" eller så brände ja fel. Spelen är än så länge Ridge.Racer.6.PAL.PROPER.XBOX360-DNL Funkar Helt ok. Hitman.Blood.Money.PAL.XBOX360-DNL ville inte starta först men då switcha jag om från hdtv till tv.switcha på och av där alltså bara.och då hoppa det igång direkt. så ni andra med hitachi kan väll fylla på här med vad ni kör fungernade saker. Booktype????va används det till? Har Brännaren LITE-ON DVDRW SOHW-1653S...funkar den? borde få 360 imorrn |
| linqz |
Sep 18 2006, 08:50 AM
|
![]() BOOYAH! ![]() ![]() ![]() Grupp: Medlemmar Inlägg: 65 Registrerad: 2-July 05 Från: Motala, Sweden Medlemsnummer: 2,846 |
Ang. dessa SS-koder, de ska jag alltså alltid använda till spelen jag har tankat hem?
D.v.s. "importera" dem till game.iso. Och det är något jag gör eftersom jag har en flashad dvd-rom? Finns det något tillfälle då jag inte ska använda dem, utan bara bränna direkt? Vad är det för programvara jag ska ha för att ändra booktype till dvd-rom på pioneer 111D, nån som kan länka adress? Tack. |
| linqz |
Sep 21 2006, 11:49 AM
|
![]() BOOYAH! ![]() ![]() ![]() Grupp: Medlemmar Inlägg: 65 Registrerad: 2-July 05 Från: Motala, Sweden Medlemsnummer: 2,846 |
Ok jag har tagit reda på alla mina frågor. I think i got it.. Tack endå.
|
| CreV- |
Sep 22 2006, 09:01 AM
|
|
klev innanför dörren ![]() Grupp: Members Inlägg: 7 Registrerad: 19-September 06 Medlemsnummer: 5,903 |
Jag har Plextor PX-716A och den kan inte sätta Bootype till DVD-ROM men den kan till DVD+R DL.
|
| cipter |
Sep 30 2006, 01:19 PM
|
|
klev innanför dörren ![]() Grupp: Members Inlägg: 2 Registrerad: 30-September 06 Medlemsnummer: 5,989 |
Dessa brännare skall fungera ihop med Hitachi-LG läsaren Pioneer DVR-108 Pioneer DVR-109 Pioneer DVR-110D Pioneer DVR-111D (ASUS 1608P3S,Pioneer DVR-710,) LITEON SOHW-1673S LITEON SHW-16H5S LITEON SHW160P6S Sony DRU-700A (LITEON SOHW-832s) flashed with vyo5 Firmware that supports bitsetting Sony DW-Q28A (LITEON SOHW-1693S) Bäst resultat skall man få om man använder TDB firmware i Pioneer brännarna Så denna brännare Pioneer DVR-111D och dessa skivor VERBATIM DVD+R 8.5GB 2,4X DL bör fungera utmärkt, utan att jag behöver ändra någon mjukvara i brännare? Kan ju tillägga att det är ett xbox360 nme360 premium kit från chipper.se jag kommer att använda. |
| jollan |
Sep 30 2006, 09:44 PM
|
|
klev innanför dörren ![]() Grupp: Members Inlägg: 1 Registrerad: 30-September 06 Medlemsnummer: 5,997 |
jag har NME-chip, hitatchiläsare och en Sony DW-Q28A-brännare...då borde väl allt fungera som det skall? eller måste jag ladda ner någon uppdatering till min brännare? måste filen jag bränner vara img eller går det bra med iso?
mvh // jollan |
| erichsen |
Oct 2 2006, 01:48 PM
|
|
klev innanför dörren ![]() Grupp: Members Inlägg: 2 Registrerad: 14-September 06 Medlemsnummer: 5,882 |
Tjena.
Skulle vilja säga att de e en bra tråd hära Jag undrar va ni kör för chip? För jag har nämligen ett Core Xtreme.. funkar det som står i den här tråden på det också? |
| FireZtreaM |
Oct 30 2006, 03:57 PM
|
|
klev innanför dörren ![]() Grupp: Members Inlägg: 3 Registrerad: 30-October 06 Medlemsnummer: 6,299 |
jag köpte idag en LiteOn SHW-160P6S och har Hitachi och det funka på första brännigen med Verbatim.utan problem.så ett stort tack till bluebulls84.finns ingen anledning o jaga livet ur sig för en pioneer. "sen som bluebulls84 sa Kör bara med det senaste firmwaret som finns på LiteOn's hemsida. Samt använd ett program som finns att ladda ner från deras sida för att sätta booktype till DVD-ROM." och nu ska jag testa på en Imation Dual Layer för att se om de funkar.tveksam men ja har en sån skiva liggandes. "funkade inte" eller så brände ja fel. Spelen är än så länge Ridge.Racer.6.PAL.PROPER.XBOX360-DNL Funkar Helt ok. Hitman.Blood.Money.PAL.XBOX360-DNL ville inte starta först men då switcha jag om från hdtv till tv.switcha på och av där alltså bara.och då hoppa det igång direkt. så ni andra med hitachi kan väll fylla på här med vad ni kör fungernade saker. Jag har en SHW-16H5S som ni sa skulle fungera. Men nu har jag problemet att jag inte kan hitta programet man behövde för att ändra booktype. Vart på Liteons hemsida finns detta program att ladda hem? Jag har kollat runt lite där nu, men jag kan inte hitta på det någonstans. =/ Tacksam för svar. MVH Roger |
| FireZtreaM |
Oct 30 2006, 04:09 PM
|
|
klev innanför dörren ![]() Grupp: Members Inlägg: 3 Registrerad: 30-October 06 Medlemsnummer: 6,299 |
Har fått Rockstar_Games_Table_Tennis_XBOX360-Mirage å funka på Hitachi Man måste ladda hem SS filerna först ---------> http://pspsaves.info/inf/index.php?page=1 Har också en LITEON Brännare modell SOHW-1693S. Brännt med Verbatim DVD+R DL. Glöm inte ändra booktype!! Mycket viktigt. Program för Liteon brännare finns på -----> www.liteonit.eu Lycka till! Eftersom att "Edit-knappen" försvann när jag skulle ändra mitt förra inlägg så fick det bli ett nytt. Jag hade visst varit lite slarvig när jag läst igenom tråden. MVH Roger |
| tommy83 |
Nov 1 2006, 10:28 PM
|
|
klev innanför dörren ![]() Grupp: Members Inlägg: 1 Registrerad: 1-November 06 Medlemsnummer: 6,323 |
Tjena,
Jag är ganska ny gällande XBOX precis inhandlat ett och behöver en brännare för att kunna så klart fixa spel! Mitt Xbox har följande, den är XTREME FLASHAD DVD! Det ajg söker är en EXTERN BRÄNNARE, då jag är i behov av en sådan, som kan sätta booktype såväl som bränna DL. Är det någon som har ett bra förslag. Jag hittar inget direkt bra ! Internt vet jag! Tusen tack för hjälpen uppskattar den jätte mycket Tommy |
| Jocce |
Nov 8 2006, 04:27 PM
|
|
klev innanför dörren ![]() Grupp: Members Inlägg: 8 Registrerad: 8-November 06 Medlemsnummer: 6,383 |
Dessa brännare skall fungera ihop med Hitachi-LG läsaren Pioneer DVR-108 Pioneer DVR-109 Pioneer DVR-110D Pioneer DVR-111D (ASUS 1608P3S,Pioneer DVR-710,) LITEON SOHW-1673S LITEON SHW-16H5S LITEON SHW160P6S Sony DRU-700A (LITEON SOHW-832s) flashed with vyo5 Firmware that supports bitsetting Sony DW-Q28A (LITEON SOHW-1693S) Bäst resultat skall man få om man använder TDB firmware i Pioneer brännarna var hittar man TDB firmware? eller e det dom nyaste på pioneers hemsida |
| DragonSlayer |
Nov 15 2006, 03:03 PM
|
![]() Microsoft Certified Professional ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grupp: Medlemmar Inlägg: 1,435 Registrerad: 3-January 05 Från: Brösarp / Skåne (47 mil från Örebro) Medlemsnummer: 2,061 |
TDB = The Dangeroues Brothers = http://tdb.rpc1.org
men med de senaste firmware hacken behövs inte längre booktype settingen Det här inlägget har ändrats av DragonSlayer Nov 15 2006, 03:04 PM -------------------- |
![]() ![]() ![]() |
| Lo-Fi version | Tid: 7th September 2010 - 10:14 PM |